Yogastudiet - Yoga Kurser

Image

Forældre/barn Yoga 2- 5 år

Her får I virkelig kvalitetstid og fantastisk nærvær med Jeres barn. Stunder i fuldt, bevidst nærvær med yoga og mindfulness i centrum er guld værd for relationen mellem forældre og barn.

I vil lære sjove og fordybende yogaøvelser som med garanti også er spændende at arbejde videre med hjemme på stuegulvet! Fokus ligger på at have det sjovt sammen og øge kropsbevidstheden. Det er desuden et super godt sted at finde inspiration til nye måder at lege sammen på, mens man samtidig får arbejdet med musklerne og lærer sin krop at kende.

Maks. 6 børn/forældre

Underviser Vienna Vesterlyng

 

Børneyoga 3-6 årige

Fokus ligger på at give børnene en legende og kreativ oplevelse med yoga. Der arbejdes med yogastillingerne i et niveau hvor børnene synes det er sjovt og spændende mens de samtidig lærer en masse værdifulde redskaber til øget kropsbevidsthed og afslapning. Undervisningen er rettet mod børnene - derfor bedes forældre opholde sig i rummet ved siden af og vise hensyn ift. støj eller hente børnene efter klassen.

Maks. 8 børn pr. hold

Underviser Vienna Vesterlyng

 

Mindfulness for store børn/unge og forælder

Et kursus for børn fra +10 år og deres forælder. Her får I værktøjer til at mærke efter inden i Jer selv.

BLIV STÆRKE SAMMEN
Både barn og voksen lærer øvelser i at blive klar til dagen, undgå konflikter og hvordan I kan få ro på og sove om aftenen.

Det er tale om et familiehold, hvor skolebarnet og den voksne sammen træner og udforsker mindfulness fredfyldte univers.

VOKS OG GRO
Mindfulness som en del af hverdagen hjælper og inspirerer børn og voksne til at mindske stress, og leve et meningsfyldt, glædeligt og bevidst liv i samspil med omverden.

OPMÆRKSOMHEDSMUSKEL
I lærer hvordan små rutiner i hverdagen kan styrke opmærksomheden til i højre grad at være selvregulerende. Der er fokus på øvelser i at tage vare på sig selv og derved hjælpe til selv at kunne at finde ro. Kurset indeholder

  • Øvelser til at styrke mod til at acceptere tanker
  • Guidning i at finde velvære i sig selv
  • Øvelser og lege, der styrker nærvær, opmærksomhed og samvær
  • Åndedrætsøvelser
  • Sanseøvelser
  • Yoga øvelser
  • Loving Kindness-øvelser (selvomsorgsøvelser)

KURSUSFORLØB Vi mødes 6 gange af 1 1/2 time og er max 5 familier

Underviser Hanne Pedersen

 

Mindfulness 8 ugers kursus

Mindfulness er for alle, der ønsker at arbejde med at styrke nærværet og øge livskvaliteten.

Mindfulness giver fornyet energi til livet.

Mindfulness teknikker bruges til at opnå øget indre ro, reducere stress, øge koncentrationen og effektiviteten i hverdagen, give større selvindsigt, samt skabe bevidsthed om egne tankemønstrer.

På kurset får du en værktøjskasse fyldt med redskaber, som du kan bruge til at forebygge stress, bekymringer og dårlig søvn.

Kurset indeholder øvelser i:

  • Kropscanning Mindful Yoga Åndedrætsmeditation
  • Sansetræning
  • Selvomsorg
  • Stressregulering
  • Livsvisdom

Du vil træne med afsæt i mindfulness programmet MBSR (mindfulness-baseret stressreduktion), som er udviklet af Jon Kabat-Zinn.

MBSR er en evidens-baseret metode, der bevist hjælpsom overfor symptomer på stress, angst og depression. MBSR er udviklet og testet som mentaltræning. Alle kan have glæde af at følge programmet.

Ved mindfulness træningen vil du opleve kroppens ubehag afspændes, følelserne balanceres og tankerne får mere klarhed.

Mindfulness er en enkel og effektiv metode til at finde balance i livet.

Det er hovedsageligt et praktisk kursus, hvor vi prøver forskellige mindfulnessøvelser af, så du kan finde de øvelser, der passer dig bedst til indarbejdelse af en daglig mindfulness praksis

Alle kan være med både begyndere og fortsættere.

Værd at vide:

  • Mindfulness er en nænsom, opmærksomhed på det, der er i nuet.
  • Vi bliver opmærksomme på vores tankemønstre og følelser, og vi øver os i at acceptere, hvordan vi har det, her og nu uden at dømme og analysere.
  • Mindfulness styrker vores selvomsorg og medfølelse, og vi får lettere ved at håndtere stress og tankemylder.
  • Du skal forberede dig på at dette er et intensivt kursus og du dagligt skal afsætte tid at træne derhjemme. 

Beklædning er gerne behag afspændingsøvelser på gulvet.

Du får

  • 8 x 2 timer mindfulness træning
  • masser af øvelser og inspiration til at arbejde videre derhjemme.
  • en arbejdsmappe med materiale
  • adgang til lydfiler med guidede meditationer til den daglige træning
  • personlig støtte i hvordan du kan få mere mindfulness ind i din hverdag

Underviser Hanne Pedersen

Haderslev Wellnesshus

Nørregade 1   •   6100 Haderslev

T: 50 18 14 42   •   CVR 4040 7324

M: info@haderslevwellnesshus.dk

M: evy@haderslevwellnesshus.dk

Vores Åbningstider

Mandag - Fredag Kl. 9:00 - 18:00
Lørdag: Kl. 9:00 - 14:00